21. ΑΦΙΣΣΑ.jpg

     Η μόνη σχέση της ταινίας με τους μηχανικούς είναι η πρωταγωνίστρια Άντζελα Γκερέκου, η οποία σύμφωνα με το βιογραφικό της έχει σπουδάσει αρχιτεκτονική στη Ρώμη και έχει εργαστεί ως αρχιτέκτων στην Κέρκυρα και στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Το μόνο ενδιαφέρον, επίσης, στοιχείο της ταινίας είναι οι αποσπασματικές εικόνες του παραδοσιακού οικιστικού αποθέματος της Μάνης που δίνονται στην αρχή της ταινίας με κοντινά και μακρινά πλάνα και όταν ο αρραβωνιαστικός της Ελένης (Γκερέκου), ο Πέτρος, προσπαθώντας να την εντυπωσιάσει την κάνει βόλτες με τη μηχανάρα του στις «ρούγες» του χωριού.

   Σε αυτό το περιβάλλον με τα λιθόδμητα πυργόσπιτα, που διαθέτουν πολεμίστρες, ζεματίστρες και γωνιακούς πετρομάχους, έρχεται η Ελένη για ν’ ανοίξει πόλεμο με τους δικούς και να τους «ζεματίσει» αμφισβητώντας τα αρραβωνιάσματα που της επέβαλλαν όταν ήταν έφηβη, σχεδόν παιδί. Ο πατέρας της (Γιώργος Φούντας) εκνευρίζεται όταν η κόρη του απαιτεί να λήξει η δέσμευση του αρραβώνα λέγοντας «ας είμαστε ρεαλιστές» και του μπαίνουν ψύλλοι στ’ αυτιά ότι άλλο συμβαίνει. Ο Πέτρος, βλέποντας ξανά μετά από χρόνια την ευειδή και καλλίπυγο Ελένη, νοιώθει τις αναμνήσεις να ξαναγυρίζουνε και επιθυμεί να κάνουνε έναν έρωτα όλο τρέλα. Η Ελένη που αγαπάει έναν μόνο έναν, τον Αμερικανό καθηγητή της μουσικής Άλαν, προσπαθεί απεγνωσμένα να απεμπλακεί από όλα αυτά έχοντας την ηθική υποστήριξη του ιδιόρρυθμου φίλου της Κάλχα. Το όνομα του τελευταίου υπενθυμίζει στους θεατές ότι θα πρέπει να έχουν τις ικανότητες του μάντη Κάλχα για να μαντέψουν γιατί ο Νίκος Γκάτσος χαράμισε το χρόνο του γράφοντας ένα τέτοιο βλακώδες σενάριο.

    Όταν η Ελένη έρχεται ξανά στο χωριό, αυτή τη φορά με τον τζιτζιφιόγκο Άλαν, τα πράγματα εκτραχύνονται. Ο Πέτρος, που ουδόλως συμφωνεί με τους στίχους του ρεμπέτικου «μικρός αρραβωνιάστηκα κορόιδο που πιάστηκα», την αρπάζει βίαια και επιχειρεί να τη βιάσει έχοντας το φεγγάρι πάνωθέ του. Το Αμερικανάκι προσπαθεί να τη σώσει, όπως γίνεται στις αμερικάνικες ταινίες που το παλληκαράκι σώζει την κοπέλα, ο Πέτρος πέφτει στο γκρεμό, ο Αμερικάνος τον σώζει τείνοντας του χείρα σωτηρίας και στο τέλος πέφτουν και οι δυο τους σφιχταγκαλιασμένοι στο γκρεμό, πηγαίνοντας να συναντήσουν το συνονόματο του Πέτρου, τον άγιο Πέτρο.  

   Το ηθικό δίδαγμα της ταινίας είναι ότι οι Αμερικάνοι, αφού έχουν πάρει τα πάντα σε αυτή τη χώρα, παίρνουν και τις ωραιότερες των γυναικών της, ακόμη κι αν αυτές κατάγονται από περιοχές όπως η Μάνη, όπου τα έθιμα είναι αυστηρά και ο λόγος ιερός και απαραβίαστος

tire-la-bobine-et-le-cinema-sera_579572.

Το κορίτσι της Μάνης

 

ΣΙΝΕΡΟΜΑΝΤΣΟΝ ΒΑΡΕΤΟΝ

21.1
21.2
21.3
21.4