Πολεοδομία

     Η πολεοδομία είναι η προβολή της κοινωνίας στο έδαφος, μας έλεγαν οι καθηγητές μας στο Πολυτεχνείο. Η πολεοδομία είναι μια περίεργη επιστήμη, θα μας έλεγαν οι μη ειδικοί, που χρησιμοποιεί ακόμη πιο περίεργα αρτικόλεξα: ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΖΟΕ, ΖΕΠ, ΕΠΑ, ΔΕΠΟΣ, ΕΣΧΠ, ΥΧΟΠ, ΠΜ, ΣΔ, ΡΣ και μόνο το ΦΚΕ δεν είναι μέσα, όπως έλεγε ο αείμνηστος Χάρυ Κλυν. Για τους γελοιογράφους τα πράγματα είναι πιο απλά: πολεοδομία είναι μια επιστήμη καλών προθέσεων με φιλόδοξους σχεδιασμούς για «κηπουπόλεις», «ανοικτές πόλεις», «αντίπαλες πόλεις», που στο τέλος μένουν τσιμεντουπόλεις, όπου άνθρωποι και οχήματα δυσκολεύονται να κυκλοφορήσουν, παρά τους δακτυλίους, τις λεωφορειολωρίδες και τις πεζοδρομήσεις. Δυσκολεύονται, επίσης οι κάτοικοι αυτών των πόλεων, να διασφαλίσουν το βασικό τους δικαίωμα για ανθρώπινη κατοικία, παρά τις επεκτάσεις των σχεδίων πόλεων και τη ρύθμιση των χρήσεων γης. Εν ολίγοις η πολεοδομία εν Ελλάδι είναι μια σαλάτα με μπόλικο μαϊντανό από συμμετοχικές διαδικασίες, με πράσινο όπως το χρώμα των ρυμοτομικών γραμμών, με σκόρδο για να μην αβασκαθούν οι κυβερνώντες που αλλάζουν διαρκώς την πολεοδομική νομοθεσία όπως αλλάζουν οι καθώς πρέπει άνδρες τα πουκάμισα τους και φυσικά με «λάδι», το οποίο ως γνωστόν καταναλώνεται κατά κόρον στις πολεοδομίες.

(ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ 3-9-1883)

Ο υπουργός γεωργίας Αλέξανδρος Παπαναστασίου ονειρεύεται την Αθήνα σαν κηπούπολη (ΠΡΩΪΑ 9-1-1927 – Ν. Καστανάκης)

Ο υπουργός Προνοίας και Κοινωνικής Περιθάλψεως Μιχαήλ Κύρκος προχωράει σε απαλλοτριώσεις υπέρ των προσφύγων που προκαλούν αντιδράσεις των γηγενών (ΕΛΛΗΝΙΚΗ 26-1-1928)

Ο Σόλων Γκίκας, επίτιμος αρχηγός ΓΕΣ, διορίστηκε από τον Καραμανλή το 1958 υπουργός Δημοσίων Έργων. Μετά την κατάργηση των διαπυλίων τελών το 1958 από τα μέσα της δεκαετίας του 1958 η κατασκευή τμημάτων της Εθνικής οδού επανέφερε τη φορολογία της κυκλοφορίας με τη μορφή των διοδίων (ΕΘΝΟΣ 2-10-1958 - Α. Θεοφιλόπουλος)

(ΕΘΝΟΣ 3-11-1958 - Α. Θεοφιλόπουλος)

(ΕΘΝΟΣ 9-5-1959 - Α. Θεοφιλόπουλος)

Η κατάσχεση του συγκεκριμένου οικοπέδου από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας υπήρξε επεισοδιακή και περιπετειώδης. Ο Σύλλογος των αναπήρων υποστήριζε ότι τη στάση του στρατού καθόριζε ο «Αυτόνομος Οικοδομικός Συνεταιρισμός Αξιωματικών». Ο τελευταίος κατείχε έκταση στην περιοχή του Παπάγου που συνόρευε με τα οικόπεδα των αναπήρων και δεν επιθυμούσε την εν λόγω γειτνίαση (ΕΘΝΟΣ 16-3-1963 - Α. Θεοφιλόπουλος)

(ΝΕΑ 19-5-1995 – Κώστας Μητρόπουλος)

(ΝΕΑ 24-5-1995 – Κώστας Μητρόπουλος)

(ΚΥΡ – ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2012)

(ΕΘΝΟΣ 7-2-1958 Α. Θεοφιλόπουλος)

(ΕΘΝΟΣ 12-7-1958 Α. Θεοφιλόπουλος)

(ΕΘΝΟΣ 26-5-1958 Α. Θεοφιλόπουλος)

(ΕΘΝΟΣ 13-11-1958 Α. Θεοφιλόπουλος)

(ΝΕΑ 19-2-1962 Φωκίων Δημητριάδης)

(ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ 6-8-1964 – Σκουλάς)

(ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ 23-7-1964 – Σκουλάς)

(ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ 7-11-1966 – ΚΥΡ)

(ΘΕΑΤΗΣ 7-2-1961 – Μ. Αναστασόπουλος)

(ΒΗΜΑ 31-3-1979 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΒΗΜΑ 18-2-1978 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΒΗΜΑ 15-9-1978 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΒΗΜΑ 4-4-1979 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΒΗΜΑ 14-4-1979 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΝΕΑ 15-4-1979 – Κώστας Μητρόπουλος)

(ΒΗΜΑ 19-4-1979 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΒΗΜΑ 15-5-1979 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΒΗΜΑ 28-9-1979 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΒΗΜΑ 29-9-1979 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΒΗΜΑ 6-10-1979 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΒΗΜΑ 5-3-1980– Γιάννης Ιωάννου)

(ΒΗΜΑ 3-3-1980– Γιάννης Ιωάννου)

(ΝΕΑ 1-10-1982 - Κώστας Μητρόπουλος)

(ΝΕΑ 29-11-1983 - Κώστας Μητρόπουλος)

(ΝΕΑ 4-1-1984 - Κώστας Μητρόπουλος)

(ΝΕΑ 4-1-1984 - Κώστας Μητρόπουλος)

(ΠΡΩΤΗ 2-10-1986 - Γιάννης Ιωάννου)

(ΝΕΑ 18-5-1995 - Κώστας Μητρόπουλος)

(ΕΛΛΗΝΙΚΗ 29-1-1928)

(ΑΘΗΝΑΪΚΗ 16-7-1959 – Β. Χριστοδούλου)

(ΑΘΗΝΑΪΚΗ 9-6-1959 – Β. Χριστοδούλου)

(ΑΘΗΝΑΪΚΗ 20-7-1959 – Β. Χριστοδούλου)

(ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ 19-11-1964 – Φωκίων Δημητριάδης)

(ΕΘΝΟΣ 6-9-1960 – Α. Θεοφιλόπουλος)

Το μέτρο του περιορισμού της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων βάσει του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά-ζυγά) εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο 1939 και επανήλθε σαράντα χρόνια αργότερα, το 1979, από την Κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή για λόγους εξοικονόμησης καυσίμων λόγω της παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης. Καθιερώθηκε μόνιμα το 1982 για λόγους αποσυμφόρησης της κυκλοφορίας και προστασίας του περιβάλλοντος. (ΒΗΜΑ 8-4 -1979 – Γιάννης Ιωάννου)

(ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ 4-8-1981 – Σκουλάς)

(ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 26-1-1984 – Γιάννης Καλαϊτζής)

Τα έργα πεζοδρόμησης της Ερμού ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 1995 και τα επίσημα εγκαίνια έγιναν στην εκπνοή του 1997 (ΝΕΑ 15-4-1995 - Κώστας Μητρόπουλος)

Με το Ν. 2145/1993 προβλεπόταν επιβολή ειδικής αποζημίωσης για τη διατήρηση αυθαιρέτων (ΝΕΑ 24-11-1993 – Κώστας Μητρόπουλος)

(ΝΕΑ 1-10-1993 – Ορνεράκης)