Ορόσημα της διαδρομής μας

          Ξεκινήσαμε την επαγγελματική μας συνεργασία στα τέλη της δεκαετίας του 1980, την περίοδο που η τοπογραφία στην Ελλάδα διένυε το τελευταίο στάδιο της σχεδόν αρχέγονης μορφής της η οποία συνοψιζόταν στον θεοδόλιχο και τη μετροταινία. Η έκρηξη της τεχνολογίας, με την εμφάνιση νέων μετρητικών οργάνων και μεθόδων, απαίτησε τη δημιουργία μελετητικών γραφείων τα οποία θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της νέας εποχής. Έτσι ιδρύσαμε το τεχνικό γραφείο K4 Station, εξαρτώντας την "όδευση" της επαγγελματικής μας συνεργασίας από τις "συντεταγμένες": της μακροχρόνιας φιλίας, της σύγχρονης επιστημονικής γνώσης και της απεριόριστης διάθεσης για δημιουργική εργασία. Η ιδιότυπη ονομασία K4Station, που επιλέξαμε ως τίτλο του γραφείου μας, προσδιόρισε τις θεμελιώδεις μας σταθερές:

 -Κ  από το Κιλκίς, τον τόπο μας

 -4 από τον αριθμό των μελών μιας αδιαίρετης ομάδας

 -Station, από το δεύτερο συνθετικό του γεωδαιτικού σταθμού, που ως όργανο μετρήσεων αντικατέστησε το παραδοσιακό ταχύμετρο.

          Την πρώτη δεκαετία ασχοληθήκαμε κυρίως με τοπογραφικές και πολεοδομικές μελέτες, αποτυπώνοντας και πολεοδομώντας χιλιάδες στρεμμάτων αγροτικής και αστικής γης σε δεκάδες αγροκτήματα και οικισμούς του νομού Κιλκίς και των ομόρων νομών.

          Ένα ακόμη σημαντικό πεδίο της δραστηριότητάς μας ήταν οι αποτυπώσεις μνημείων, οι οποίες έδωσαν τη δυνατότητα να αναδειχθεί και να αξιοποιηθεί το αξιόλογο οικιστικό απόθεμα του τόπου μας.

          Ασχοληθήκαμε, επίσης, με τη ψηφιακή χαρτογραφία συντάσσοντας νέους πρωτότυπους χάρτες και μετατρέποντας παλαιότερους σε ψηφιακή μορφή.

          Το 1996 εφαρμόσαμε για πρώτη φορά το σύστημα των δορυφορικών μετρήσεων με τη χρήση δεκτών GPS, που εξασφαλίζουν την ταχύτατη και αξιόπιστη λήψη της χωρικής πληροφορίας.

          Στο τέλος αυτής της δεκαετίας ο Τάκης Τερζίδης επέλεξε αντί της τοπογραφίας την Τοπική Αυτοδιοίκηση και εκλέχθηκε Δήμαρχος Κιλκίς εγκαταλείποντας το K4 Station. 

          Την επόμενη δεκαετία διευρύναμε το αντικείμενο της μελετητικής μας δραστηριότητας, αναλαμβάνοντας επιπλέον την εκπόνηση συγκοινωνιακών και υδραυλικών μελετών. Αναλάβαμε, επίσης, την εκπόνηση μελετών Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων. Φυσικά δεν εγκαταλείψαμε τις μελέτες των ιδιωτικών έργων, που επιπλέον μας έδιναν τη δυνατότητα επαφής με τους συναδέλφους μηχανικούς και με τους κατοίκους της πόλης και του νομού μας.

          Το 2003 μας σημάδεψε η απώλεια του αξέχαστου και αξεπέραστου Κώστα Κωνσταντινίδη.

          Το 2010 βρεθήκαμε κι εμείς στη δίνη της οικονομικής κρίσης που είχε ως αποτέλεσμα και την απαξίωση του επαγγέλματος του μηχανικού. Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζουμε με συγκρατημένη αισιοδοξία μέχρι τη συνταξιοδότηση μας, η οποία στον τόπο μας έρχεται μετά το βαθύ γήρας.

 

Θανάσης Βαφειάδης

Παναγιώτης Κεμεντσετσίδης