9. ΑΦΙΣΣΑ.jpg

        Ένας αρχιτέκτονας, όχι ιδιαίτερα εργατικός, ο Δημήτρης Στεφάνου (Δημήτρης Παπαμιχαήλ) προσπαθεί να αποφύγει μια επίμονη εισπράκτορα δόσεων, την Άννα (Άννα Φόνσου), η οποία έχει μάθει τα μυστικά του επαγγέλματος από τον έμπειρο δοσατζή κυρ-Ηλία (Σταύρος Ξενίδης). Ο αρχιτέκτων, φανατικός οπαδός του Πολ Λαφάργκ («Το δικαίωμα στην τεμπελιά»), σε αντίθεση με τη ραθυμία που επιδεικνύει για το επάγγελμά του είναι ιδιαίτερα δραστήριος στις ερωτικές του σχέσεις. Τελευταία του κατάκτηση η γυναίκα του κυρ Ηλία, η Μαρία (Μπέτυ Αρβανίτη), η οποία έχει αποφασίσει να εγκαταλείψει τον σχετικά ηλικιωμένο σύζυγό της και να φύγει με τον ιππότη της για το Νησί των Ιπποτών. Η γοητευτική δοσατζού Άννα ερωτεύεται τελικά τον ανεπρόκοπο, ο οποίος εγκαταλείπει τη μοιχαλίδα, που επιστρέφει μετανιωμένη στην αγκαλιά του άνδρα της, και ζουν όλοι καλά και ο παραγωγός καλύτερα γιατί η ταινία έκοψε πάνω από 250.000 εισιτήρια.

     Ο αρχιτέκτονας αυτής της ταινίας της Σωτήρη Καψάσκη, που προβλήθηκε το 1965, είναι σε σαφώς καλύτερη θέση από τον αρχιτέκτονα της σημερινής εποχής. Δεν δουλεύει γιατί δεν το θέλει, διαθέτει ερωμένη, έχει την άνεση να λέει στους δοσατζήδες να περάσουν την πρώτη του μηνός και κυρίως μπορεί να ελπίζει ότι παρά την κατάσχεση της κινητής περιουσίας του από τους δικαστικούς επιμελητές, με τη βοήθεια της νέας σχέσης του, το μέλλον μπορεί να είναι ελπιδοφόρο. Αντίθετα, ο μηχανικός της σημερινής εποχής δε δουλεύει γιατί δεν υπάρχει δουλειά, δε διαθέτει ερωμένη γιατί η συντήρησή της υπερβαίνει τις οικονομικές του δυνατότητες, δεν τολμάει να υποσχεθεί στις εισπρακτικές εταιρείες ή την εφορία ότι θα πληρώσει εν ευθέτω χρόνω τις δόσεις του, αδυνατεί να συνάψει σχέση με εργαζόμενη κοπέλα γιατί οι γυναίκες που εργάζονται είναι περιζήτητες και συνεπώς καπαρωμένες. Το χειρότερο είναι ότι δεν ελπίζει σε τίποτε και φοβάται ότι θα κατάσχουν τη ζωή και τα όνειρά του, όπως τα χαλιά και τα έπιπλα του παλαιότερου συναδέλφου του. Ως εκ τούτου εκπληρώνει μόνο κατά το ήμισυ τους όρους της καζαντζάκειας ταφικής επιγραφής περί ελευθερίας. Όσο για την ευτυχία και την επαγγελματική του επιτυχία, αυτές δεν πρόκειται να εμφανιστούν την πρώτη του μηνός. Αν πιστέψει τους εκάστοτε κυβερνώντες μπορεί να ελπίζει ότι αυτές θα εμφανιστούν όχι την πρώτη αλλά την τριακοστή του δευτέρου μηνός του έτους. 

tire-la-bobine-et-le-cinema-sera_579572.
Περάστε την πρώτη του μηνός
ΣΙΝΕΡΟΜΑΝΤΣΟΝ ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ, ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ
9.1
9.2
9.3
9.4
9.5
9.6